{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

sterilisering {{forumTopicSubject}}

Nogen der er blevet steriliseret?
Har nogle spørgsmål jeg håber I vil svare på. smiley
Hvorfor valgte I sterilisering?
Hvor gamle var I?
Hvor mange børn havde I valgt at få inden?
Hvordan foregik det?
Hvem talte I med for at få det gjort? (Egen læge osv)
Hvordan reagerede folk på jeres valg?
Andet der evt er værd at vide hvis man overvejer det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisering
  • #1   24. jul 2014 vi er ikke steriliseret i nu men det skal vi, dvs manden skal klippes.
    hvofor vi har valgt det er det vi skal er fordi jeg tager enormt på af flere slags prevention og samtidig har tendens til dep når jeg er på det og andre preventionsformer duer heller ikke af forskellige årsager og når vi har fået den næste og sidste er vi begge færdige med at få børn
    hvor gamle vi er vi er pt 22 og 21 men når vi skal have det gjort er vi hhv. hvis alt klapper 23 og 24 . vi har 2 og ønsker kun 1 mere
    vi har ikke fortalt det til nogen og kommer heller aldrig til det


  • #2   24. jul 2014 mor

    man skal være 25 for at få det gjort smiley


  • #3   24. jul 2014 Jeg skal have klemmer på når jeg har fået lillemanden. Så har vi 2 børn og ønsker ikke flere. Jeg bliver 26 her i august og min mand til okt. Jeg har bare snakket med min egen læge

  • #4   24. jul 2014 Hvad sagde din læge til det Kristina?

  • #5   24. jul 2014 ikke nødvendigvis hvis du søger om det
    og hr en ordenlig grund


  • #6   24. jul 2014 Søger om det?
    Hvad er en ordentlig grund?


  • #8   24. jul 2014 ja men skal søge om det hvis man er under 25. og en go grund ja det kommer vel helt an på hvert eksempel tænker jeg


  • #10   24. jul 2014 Jamen jeg sagde bare til min læge at vi ikke vil have flere. Og jeg har nemt ved at blive gravid så vil ikke risikere at stå med en positiv test efter lillemanden er kommet. Og det forstå hun godt, og mine svigerforælder forstår godt vores valg. Mine forstår så ikke helt hvorfor det er mig der skal igemmen det, men det vil jeg ikke byde min mand at nogen skal pille ved hans kugler. Og jeg gider ikke æde p-piller. smiley

  • #11   25. jul 2014 Jette B - ved ikke om det er min alder du hentyder til. Men jeg er helt afklaret omkring at jeg ikke skal have flere børn. Derfor overvejer jeg at blive steriliseret. Kan ikke se hvorfor jeg skal æde p piller eller lignende når jeg alligevel vil have abort hvis jeg pludselig skulle stå med positiv test igen. Så synes jeg klart en sterilisering er den bedste løsning for mig. smiley

    Men det lyder som om jeg er nødt til at vente til jeg er fyldt 25. Søgte lidt på Google og fandt noget omkring ansøgning til det, og jeg forstod det lidt som om at man kun kan få det gjort inden hvis en graviditet kan være farlig for mit helbred eller hvis der var arvelige anlæg i familien der giver risiko for alvorlig sygdom hos barnet. Og det er jo ikke derfor jeg vil have det gjort.

    Tak for de svar der er kommet indtil videre. smiley


  • #12   25. jul 2014 Jette for vores vedkommende vil vi så have 3 børn og ingen af os er interreseret i at skulle have flere end det nogensinde, vi får rigeligt i 3 stk- desuden døjer jeg voldsom med mit har bare her efter 2 gang derfor bliver 3 barn det sidste.

    tror som du siger der er mange der fortryder men tror det er fordi de ikke har overvejet tingene godt nok. vi har haft alle aspekter med inde over vores beslutning lige fra vi går fra hinanden og evt skulle møde en ny osv.


  • #13   25. jul 2014 Netop !

  • #14   25. jul 2014 Lige et lidt direkte spørgsmål ....


    Hvad er det og hvordan kan man være så afklaret, at det skal være definitivt slut, i en alder af 23 og med en helt lille ny?

    Du må gerne svære i en PB...

    Jeg dømmer IKKE, undres bare lidt


  • #15   25. jul 2014 Det kan jeg ikke svare på kort tror jeg. .
    Det ville være nemmest hvis du kendte mig og min fortid.. har klaret mig selv siden jeg var 12.. har aldrig villet have børn.. mødte mit livs kærlighed som brændende ønskede sig et barn, så for hans skyld gik jeg på kompromis og gik med til at vi kunne få 1 enkel.. jeg elsker min søn højere end alt andet.. men jeg vil ikke have flere.. jeg vil ikke være gravid igen, jeg vil ikke føde igen.. jeg føler mig fuldendt med det jeg har.. Derfor vil jeg gerne steriliseres for jeg vil ikke fylde mig med hormoner resten af livet når jeg er afklaret.


  • #16   25. jul 2014 Tak for dit svar

    Har I overvejet at det er manden din som skal ha det gjort, så kan I fortryde smiley

    Held og lykke med jeres dejlige dreng


  • #17   25. jul 2014 Jeg kommer ikke til at fortryde. Men jeg har snakket med ham om det. Nu er jeg gået en masse igennem (graviditet+fødsel), hvilket jeg ikke ville, så har spurgt ham om han vil lade sig sterilisere for min skyld. Og det ville han tænke over. Men på den anden side tænker jeg også at det jo er mig der ikke vil have flere. Og hvis en dag vi bliver skilt og går hver til sit, så vil jeg jo stadig ikke have flere. Og så skal jeg ud i prævention igen istedet for at det bare er slut med flere som jeg jo egentligt har det bedst med.

  • #18   13. aug 2014 jeg er 27 skal steriliseres når jeg får den næste men det er så også nummer 4 jeg ønsker ikke flere børn og da jeg har kejsetsnitt med dem alle fra råder sygehuset mig også at skulle have flere nu. så samtidig med at de syr mit kejsersnitt sammen sterilisere de mig også

Kommentér på:
sterilisering

Annonce